Начиная с вечера 1 января Минеи содержат особые трипеснцы и каноны для чтения на повечерии; их тексты посвящены наступающему празднику Рождества Христова и должны содействовать духовному и молитвенному приготовлению к этому великому Торжеству. Мы бы хотели предложить желающим читать эти трипеснцы каждый день с повечерием или просто с вечерними молитвами, чтобы ощутить приближение Рождества.
Оглавление (при нажатии на ссылку открывается нужный день):
- Вечер 1 января, трипеснец
- Вечер 2 января, трипеснец
- Вечер 3 января, канон
- Вечер 4 января, трипеснец
- Вечер 5 января, канон
Трипеснец (вечер 1 янв.)
Песнь 1
Ирмо́с: Непроходи́мое волня́щееся мо́ре Бо́жиим Свои́м веле́нием изсуши́вшему и пешеше́ствовати сквозе́ е́ изра́ильтеския лю́ди наста́вльшему, Го́сподеви пои́м, сла́вно бо просла́вися.
Припе́в: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Неизрече́нное Сло́ва Бо́жия низше́ствие: Сам бо я́ко Богочелове́к Христо́с познава́ется, Бог не хище́ние бы́ти вменя́емь, воображе́нием раба́ показу́ется всем нам, сла́вно бо просла́вися.
Послужи́ти Христо́с во́льно прихо́дит, Его́же о́браз Зижди́тель ны́не прие́млет, обнища́вшаго Ада́ма обогаща́я Божество́м, стра́нное обновле́ние и возрожде́ние, я́ко благоутро́бен, да́руя.
Песнь 8
Ирмо́с: Устраши́ся отроко́в благочести́вых сообра́знаго души́ нескве́рнаго тела и устрани́ся воспита́нный в безме́рном веществе́ неутру́жде́н огнь, присноживу́щу же, изувя́дшу пла́меню, ве́чнующая песнь воспева́шеся: Го́спода, вся дела́, по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.
Вас Моя́ вся сро́дники, ны́не положу, а́ще Моя́ за́поведи соблюдете́, глаго́лет Христо́с челове́ком, из утро́бы Чи́стыя проше́дый, и́мже ми́р дая́й, и смире́нная мудрствова́ти ны́не предлага́ет, и Го́спода зна́юще Мя, по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.
Чи́на проти́внаго в Тебе́ плотска́го есть Рождество́, Сло́ве Бо́жий, не кровь бо и плоть Твою́ святу́ю плоть соста́виша, но Ду́ха Свята́го прише́ствие и Вы́шняго Боже́ственное осене́ние, я́ко, Го́спода ве́дяще Тя, пое́м и превозно́сим во вся ве́ки.
Ин двопе́снец.
Ирмо́с: Веле́нию мучи́телеву…
Ле́ности сон от нас отложи́м и душе́вным бо́дрством ражда́ющагося от Отрокови́цы Чи́стыя Христа́ сря́щим, зову́ще: благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Дово́льно бу́ди дея́ние благо́е, на́ше душе́вное сокро́вище, я́ко да све́тлым лице́м Христу́ ражда́емому пое́м: благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Тала́нт де́лы благи́ми возрасти́вше, я́коже да́ры да́вшему, вме́сто зла́та, и лива́на, и сми́рны принесе́м Христу́, гряду́щему роди́тися из Де́вы Богоотрокови́цы.
Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви, пою́ще и превознося́ще во вся ве́ки.
Ирмо́с: Веле́нию мучи́телеву преподо́бнии трие́ о́троцы не пови́нувшеся, в пещь вве́ржени, Бо́га испове́даху, пою́ще: благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Песнь 9
Ирмо́с: Возвели́чил еси́, Христе́, ро́ждшую Тя Богоро́дицу, от Нея́же, Созда́телю наш, в подобостра́стное нам обле́клся еси́ те́ло, на́ших прегреше́ний реши́тельное: сию́ ублажа́юще, вси ро́ди, Тебе́ велича́ем.
Скве́рну всю стра́стную отри́нувше, досто́йно прише́ствие Христо́во ра́зумом восприи́мем целому́дрым, и́бо нескве́рно предгряде́т плоть понести́ и всем дарова́ти Боже́ственное Ду́хом обновле́ние.
Взира́юще на Христа́ смиря́ющагося, возвы́симся от долере́тных страсте́й; ре́вностию же до́брою не му́дрствовати высо́кая, ве́ре научи́вшеся, в ду́се да смири́мся, я́ко да ражда́емаго высокотво́рными де́лы возвы́сим.
Ин ирмо́с: Невмести́маго Бо́га…
Благоразу́мным Христо́с бо́дрствовати запове́дает того́ наде́ющимся прише́ствия из Де́вы: се бо прихо́дит роди́тися.
Во второ́м Твое́м, Христе́, прише́ствии, сожи́теля десны́м мя причти́ овца́м Твои́м, Твое́ чту́щаго в пло́ти прише́ствие.
Ирмо́с: Невмести́маго Бо́га во чре́ве вмести́вшая и Ра́дость ми́ру роди́вшая, Тя пое́м, Богоро́дице Де́во.
Трипеснец (вечер 2 янв.)
Песнь 3
Ирмо́с: На ка́мени мя ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́бося дух мой, внегда́ пе́ти: несть свят, я́коже Бог наш, и несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.
Вотще́ со́нмище И́родово и во́лею собира́ется, скверноуби́йственное, ражда́ющагося Го́спода уби́ти Христа́, ему́же пое́м: Ты еси́ Бог наш, и несть пра́веден, па́че Тебе́, Господи.
Лю́тый сове́т И́родов покрыва́ется, богобо́рныя души́ сый, со младе́нцы Влады́ку уби́ти Христа́, ему́же пое́м: Ты еси́ Бог наш, и несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.
Песнь 8
Ирмо́с: Глаго́л мучи́телев поне́же превозмо́же, седмери́цею пещь разжже́на бысть иногда́, в не́йже о́троцы не опали́шася, царе́во попра́вше веле́ние, но вопия́ху: вся дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.
Излива́юще я́ко ми́ра сле́зы нас ра́ди Христу́, ражда́ющемуся пло́тию, и́миже скве́рны очи́стим, Пречи́стому чи́сте приходя́ще и вопию́ще: вся дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.
Слеза́ми умиле́ния слез да убежи́м, гре́шнии, му́ки бу́дущия стра́шныя, Христо́вы стопы́ прие́мше, полага́ему в пелена́х я́ко Младе́нцу, вопию́ще: вся дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.
Священноде́йствоватися избавле́нию ве́дяще от свои́х утро́б же и слез исто́чника, Христу́ испове́данием предъизмы́вшеся, ве́рнии, да приступи́м пло́тию к Ро́ждшемуся в верте́пе, вопию́ще: вся дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.
Песнь 9
Ирмо́с: Душа́ми чи́стыми и нескве́рными устна́ми, прии́дите, возвели́чим Нескве́рную и Пречи́стую Ма́терь Емману́илеву, Е́юже из нея́ к Рожде́нному принося́ще моли́тву: пощади́ ду́ши на́ша, Христе́ Бо́же, и спаси́ нас.
Неразу́мен никто́же, ни лука́в, завистнообра́зник да бу́дет, от принося́щих ны́не да́ры Бо́гу прия́тны, вме́сто сми́рны, и зла́та, и лива́на доброде́телей мироуха́ние, пою́щих Христу́ ражда́ющемуся: пощади́ ду́ши на́ша, Христе́ Бо́же, и спаси́ нас.
Глаго́лаше ко прише́дшим И́род волхво́м му́дрым: ше́дше, поищи́те ро́ждшагося ны́не Царя́ и, обре́тше, возвести́те мне, поучи́вся лю́тый о уби́йстве скверноуби́йственным се́рдцем. Пощади́ ду́ши на́ша, Христе́ Бо́же, и спаси́ нас.
О, слепо́тнаго скверноуби́йства, вседе́рзостне! И́мже забве́ние получи́л еси́, я́ко Бо́га никто́же емь рука́ми убие́т; преразже́гся же я́ростию, свире́по младе́нцы закала́еши, И́роде. Пощади́ ду́ши на́ша, Христе́ Бо́же, и спаси́ нас.
Канон (вечер 3 янв.)
Песнь 1
Ирмо́с: Сече́ное, сече́тся мо́ре Чермно́е, волнопита́емая же изсуша́ется глубина́, та́яжде ку́пно безору́жным бы́вши проходи́ма и всеору́жным гроб. Песнь же Богокра́сная воспева́шеся: сла́вно просла́вися Христо́с, Бог наш.
Всевино́вная и вседержи́тельная Жи́знь, безме́рная Му́дрость Бо́жия, созда́ дом Себе́ от Чи́стыя Неискусому́жныя Ма́тере: хра́мом бо теле́сным обложи́вся, сла́вно просла́вися Христо́с, Бог наш.
Тайноводя́щи волхвы́, созыва́ет нача́ток Бо́жия Му́дрость от язы́ков, безслове́сныя пре́жде напита́ти та́инственно, в безслове́сных я́слех трапе́за лежи́т тайная: к не́йже тща́тся,с дарми́ путеше́ствующе, звезде́ предсия́ющей.
Да услы́шим ны́не проро́ческия, исполня́емыя Ду́хом, гла́сы: Де́ва бо, прие́мши во чре́ве, прихо́дит Пресу́щественнаго роди́ти; его́же волхво́м у́бо не́бо показа́, па́стырем же А́нгели, я́ко Младе́нца носи́ма.
Песнь 3
Ирмо́с: Госпо́дь Сый всех и Зижди́тель Бог, созда́нное, Безстра́стный, обнищав, Себе́ соедини́; и я́ко Младе́нец носи́мь пло́тию, в я́слех убо́гих покланя́емь быва́ет, яди́те, – вопия́, – Те́ло Мое́ и ве́рою утверди́теся.
Избавле́ние за ми́р истощи́ти ны́не Свою́ Кровь Христа́ гряду́ща, И́род свире́пствует уби́ти пре́жде вре́мене, неи́стовствуя пре́жде неи́стовства Пила́това: те́мже уби́йственным суровство́м младе́нец мно́жество закла́.
Безу́мен муж рече́: несть Бо́га. И́же неи́стовства испо́лнився коне́чнаго, христоуби́йством неду́гует, ра́зума же де́рзостию отпа́д, ко убие́нию младе́нец неискусозло́бных всего́ себе́ вооружи́ и зе́млю оскверни́ кровьми́.
Песнь 4
Ирмо́с: Прови́дев проро́к та́йну твою́ неизрече́нную, Христе́, провозгласи́: положи́л еси́ тве́рдую любо́вь кре́пости, О́тче Ще́дрый, Единоро́днаго бо Сы́на, Благи́й, очище́ние, в ми́р посла́л еси́.
На руно́, я́ко дождь, низше́д, и, я́коже ка́пля, на зе́млю, на Ро́ждшую Тя, Го́споди, гряде́ши ми́лостивно роди́тися и с челове́ки пожи́ти: Единоро́днаго бо Тя, очище́ние, Оте́ц в ми́р посла́.
Прио́бща́ешися челове́ческия, Христе́, пло́ти от се́мене Авраа́мля, и благода́ть вме́сто благода́ти гряде́ши пода́ти, и спасти́ о́браз, и обезтли́ти; Единоро́днаго бо Тя, очище́ние, Оте́ц в ми́р посла́.
Питие но́вое, е́же дре́вле пи́ти Дави́д, жа́ждав, возжеле́, в верте́пе происхо́дит источи́тися Вифлее́мли и уста́вити прибы́вшую душе́вную жа́жду, Ада́мову же и Дави́дову, из ни́хже по пло́ти ражда́ется Христо́с.
Песнь 5
Ирмо́с: Сою́зом любве́ связу́еми я́ко братолю́бцы, Владущему все́ми, ми́р зело́ Возлюби́вшему, и Да́вшему избавле́ние Сы́на Возлю́бленнаго, дади́м сла́ву Даю́щему всем мир.
Неодержи́мую держа́щая и превы́спреннюю на возду́се во́ду, бе́здны обуздава́ющая и мо́ря востязу́ющая Бо́жия Прему́дрость, я́ко дождь, на руно́ низше́дши, всели́ся во утро́бу Де́вы.
Ученики́ волхва́ Валаа́ма волхвы́ зове́т к ра́зуму звездо́ю Христо́с, о́блаки же не́бо одева́яй, пелена́ми повива́ется и в я́слех возлежи́т, его́же трепе́щут Херуви́ми, в верте́пе же вмеща́ется исполня́яй вся.
Песнь 6
Ирмо́с: Бе́здна после́дняя грехо́в обы́де мя, и, волне́ния не ктому́ терпя́, я́ко Ио́на Влады́це, вопию́ Ти: от тли мя возведи́.
Го́спода ве́дяще Тя, небеса ́пове́дают твою́ сла́ву, Спа́се, звездо́ю волхвы́ ны́не с да́ры призыва́юще к позна́нию Твоему́ и Боже́ственному поклоне́нию.
Скве́рну кто отте́р, да отве́ржет и та́ко Христу́ чист Чи́стому да прико́снется Младе́нцу, в я́слех лежа́щу и глубину́ серде́ц очища́ющу.
Песнь 7
Ирмо́с: О́троцы в Вавило́не пе́щнаго пла́мене не убоя́шася, но, посреде́ пла́мене вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
Зы́бля главо́ю, И́род, зла́я прови́дя, подви́жеся, благовре́мения ища́, умертви́ти жи́зни и сме́рти Бо́га, и́же всех есть Госпо́дь и Влады́ка тва́ри.
Ели́цы вас, Христо́вы друзи, бе́гайте с бе́гающим в Еги́пет и, сему́ до́бре покланя́ющеся, боголе́пно воззови́те и согла́сно просла́вите.
И́же кто со Мно́ю несть, на Мя де́ет, Христо́с глаго́лет, не собира́яй же со Мно́ю расточа́ющему уподо́бися. Те́мже сего́ убои́мся плотска́го низше́ствия.
Песнь 8
Ирмо́с: За зако́ны оте́ческия блаже́ннии в Вавило́не ю́ноши предбе́дствующе, царю́ющаго оплева́ша повеле́ние безу́мное и, совоку́плени, и́мже не свари́шася огне́м, Держа́вствующему досто́йную воспева́ху песнь: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те во вся ве́ки.
Пито́мцы Богому́дрии, в Вифлее́м Сло́ву предше́дшии, со А́нгелы у́зрим и па́стырьми чу́до, су́щему в Вы́шних сла́ву возсыла́юще Бо́гу, благоволе́ние даю́щему челове́ком и мир: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те во вся ве́ки.
Зако́на любве́ держа́щеся, братолю́бия изволе́ние да восприи́мем, с друг дру́ги ми́рствующе и еди́но сму́дрствующе: ми́ра бо Пода́тель прихо́дит Христо́с, умиря́яй вся́ческая и спаса́я зову́щия: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те во вся ве́ки.
Почита́ет ле́стными словесы́ ражда́ющагося Христа́ И́род беззако́нный и к волхво́м приклоня́шеся, я́ко и сам бо поклони́тся; но не стыдя́шеся, гоня́ тая́щагося Христа́, ни младе́нцев уще́дри и вопи́ти не разуме́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те во вся ве́ки.
Песнь 9
Ирмо́с: Стра́нствия Влады́чня и Безсме́ртныя Трапе́зы во убо́зем верте́пе высо́кими умы́, ве́рнии, прииди́те, наслади́мся, воплоти́вшееся Сло́во неизрече́нно уве́девше, его́же велича́ем.
Иди́те, – нача́льником И́род рече́ волхво́в, – поищи́те Отроча́те; егда́ же обря́щете сего́, ми ско́ро возвести́те, лесть в се́рдцы ко́знствуя; но обличе́н бысть преле́стник, вотще́ беззако́ннуя.
Соде́тель, рожде́йся от Отца́ пре́жде веков, ражда́ется от Де́вы, му́дрость Сый Сло́во Бо́жие и си́ла. Те́мже еди́наго Сы́на ве́дяще, Богочелове́ка Го́спода велича́ем.
Я́ко челове́к яви́лся еси́ существо́м, не мечта́нием, та́ко Бог нра́вом воздая́ния, естество́м, Спа́се, е́же прия́л еси́. Те́мже, от Де́вы Боже́ственное прише́ствие Твое́ чту́ще, велича́ем.
Трипеснец (вечер 4 янв.)
Песнь 5
Ирмо́с: К Тебе́ у́тренюю, благоутро́бия ра́ди Себе́ истощи́вшему непрело́жно и зрак раба́ от Де́вы носи́вшему, Сло́ве Бо́жий. Ми́р пода́ждь ми, па́дшему, Человеколю́бче.
Омы́вше смыслы и предочи́стившеся та́йны причаще́нием стра́шнаго смотре́ния, те́лом и душе́ю к Вифлее́му гра́ду взы́дем Влады́ку ви́дети ражда́ющася.
Зри́те, друзи, и не бойтеся, безу́мный бо И́род всу́е шата́ется Зижди́теля уби́ти ро́ждшася, но Той, я́ко жи́знь и смерть содержа́й, живе́т и спа́сает мир, я́ко Человеколю́бец.
Песнь 8
Ирмо́с: Столп зло́бы противобо́жныя о́троцы Боже́ственнии обличи́ша; на Христа́ же, шата́яся, И́род свире́пеет, сове́тует тще́тная, уби́ти поучава́ется живота́ Держа́щаго дла́нию, Его́же вся тварь благослови́т, сла́вящи во ве́ки.
От ве́ждей ле́ности сон вси, ве́рнии, оттрясе́м, в моли́тве же побди́м, искуше́ния отража́юще, я́же от лука́ваго, и с па́стырьми зри́телие сла́вы яви́мся Христа́ ро́ждшагося, его́же вся тварь благослови́т, сла́вящи во ве́ки.
Глубину́ прему́дрости и ра́зума Зижди́телева кто испыта́ет челове́ков? Бо́жиих суде́б бе́здну кто прему́др пости́гнет? И́хже ра́ди, Небеса ́преклони́в, с челове́ки Плотоно́сец поживе́, Е́гоже вся тварь благослови́т, сла́вящи во ве́ки.
Скве́рну сло́ву от усте́н изы́ти, ве́рнии, возбрани́м, поучи́вшеся же, словеса́ Боже́ственная Христу́ ны́не принесе́м, разре́шшему ны безслове́сия, в безслове́сных лежа́щему я́слех, его́же вся тварь благослови́т, сла́вящи во ве́ки.
Отрица́тися плотски́х страсте́й и ми́ра кра́сных потщи́мся, духо́вных же держи́мся попече́ний, Богому́дрии, досто́йны себе́ самы́я ражда́ющемуся, представля́юще от дел, Влады́це, его́же вся тварь благослови́т, сла́вящи во ве́ки.
Песнь 9
Ирмо́с: Честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу, Тя велича́ем.
Па́губное веле́ние вражде́бнаго, смуща́ющаго Рождество́ Иису́сово, младе́нцев незло́бивых соде́ла уби́йство; мы же ро́ждшагося ве́рою почти́м.
Зако́ны есте́ственныя преоби́дя и заветы Боже́ственныя отме́ща, И́род лю́тый ма́тери беззако́нно обезча́дстви и младе́нцы уби́ неви́нно за всех Жи́знь.
Язы́ком отве́рзеся еде́мская дверь, ражда́ющуся в верте́пе Изба́вителю; исто́чник же безсме́ртия жа́ждущим источа́ет Госпо́дь сла́вы, Его́же велича́ем.
Окружаху, я́ко престо́л Херуви́мский, А́нгели я́сли, верте́п бо Не́бо зря́ху, лежа́щу в нем Влады́це, и, сла́ва в Вы́шних Бо́гу, вопия́ху.
Канон (вечер 5 янв.)
Песнь 1
Ирмо́с: Волно́ю морско́ю Скры́вшаго дре́вле гони́теля мучи́теля – в я́слех сокрыва́емаго уби́ти и́щет И́род, но мы с волхвы́ пои́м: Го́сподеви воспои́м, сла́вно бо просла́вися.
Го́споди Бо́же мой, рожде́ственное пе́ние и предпра́зднственную песнь Тебе́ воспою́, рожде́нием Твои́м Боже́ственным возрожде́ние даю́щему мне и к пе́рвому мя благоро́дию возводя́щу.
Горе́ Тя на Престо́ле и до́ле в я́слех преми́рная и земна́я разуме́вше, Спа́се мой, дивля́хуся держа́ве Твое́й, яви́лся еси́ бо па́че ума́, сугу́б естество́м, Богочелове́к.
Да Твоея́ сла́вы вся́ческая испо́лниши, приклони́в Небеса́, на зе́млю прише́л еси́: я́ко бо на руно́, низше́л еси́ дождь во чре́во де́вственное, из Нея́же ны́не роди́тися сугу́б гряде́ши, Бог же и Челове́к.
Песнь 3
Ирмо́с: Тебе́, на вода́х пове́сившаго всю зе́млю неодержи́мо, тварь, ви́девши в верте́пе ражда́ющася, ужа́сно содрога́шеся, несть свят, па́че Тебе́, Го́споди, зову́щи.
О́бразы неизрече́ннаго Твоего́ воплоще́ния проявля́я, Ще́дре, умно́жил еси́ виде́ния и проро́чествия вдохну́л еси́, я́же, ны́не прише́д, испо́лнил еси́, пло́тию ражда́яся из Чи́стыя Отрокови́цы во гра́де Дави́дове.
Простре́ земля́ плещи́ своя́ и прие́млет прие́млющаго Зижди́теля сла́ву от А́нгел, от Небе́с же звезду́, от па́стырей хвале́ние, от волхво́в же да́ры и от всего́ ми́ра позна́ние.
Волхва, звездоче́тца Валаа́ма, гада́ния ны́не исполня́ются, возсия́ бо звезда́ от Иа́кова и наста́ви к Со́лнцу сла́вы да́ры нося́щия волхвы́, от Перси́ды цари́.
Песнь 4
Ирмо́с: От Де́вы прише́ствие Твое́ прови́дяй Авваку́м, ужа́сся, вопия́ше: Ты от ю́га, воплоща́яся, прише́л еси́, Изба́вителю, Ада́ма отринове́ннаго воззва́ти.
Приближа́ется и прихо́дит ны́не Госпо́дь, жда́ние язы́ков и спасе́ние ми́ра; угото́ви верте́п, гра́де Вифлее́ме, и с волхвы́ па́стырие, теку́ще, приспе́йте.
Кре́постию Божества́ сраствори́вся челове́ком едине́нием несли́тным, пло́ти в подо́бии, Спа́се, Ада́ма обновля́еши и спаса́еши восприя́тием.
Сло́во, плоть яви́вся, одебелева́ет и вселя́ется в ны неизрече́нным про́мыслом. Прииди́те, ве́рнии, у́зрим сла́ву его́, сла́ву я́ко Единоро́днаго от Бо́га и Отца́.
Песнь 5
Ирмо́с: Богоявле́ния Твоего́, Христе́, е́же к нам ми́лостивно бы́вшаго, Иса́ия, Свет ви́дев Невече́рний, от но́щи у́треневав, взыва́ше: се Де́ва во чре́ве прии́мет и породи́т воплоща́емое Сло́во, и вси земноро́днии возра́дуются.
Новотвори́ши земноро́дныя, пе́рстен быв, Зижди́телю. Я́сли же, и пелены́, и верте́п – Твоего́ смире́ния о́бразы. Обру́чник же Твоея́ Ма́тере, Твой мни́мый оте́ц по пло́ти, ро́ждшаго Тя Отца́ ны́не вообража́ет сове́т.
Сми́рною смерть, зла́том ца́рскую держа́ву, лива́ном же Божества́ преиму́щество проявля́ют ца́рие язы́ков, нача́тки даронося́ще Тебе́, в верте́пе рожде́нному Вифлее́мстем из Неискусому́жныя Ма́тере.
Из безму́жныя проше́д, Отца́ соприсносу́щное Сло́во, плотски́ всели́лся еси́ в верте́п, я́ко Престо́л, я́сли вмени́в; удивля́еши же стра́шным строе́нием Твои́м волхвы́ и па́стыри, А́нгелы же ужаси́л еси́: сла́ва держа́ве Твое́й.
Песнь 6
Ирмо́с: Ят бысть, но не удержа́н в пе́рсех ки́товых Ио́на: Твой бо о́браз нося́, Ро́ждшагося и пло́тию Я́вльшагося, я́ко от черто́га, от зве́ря изы́де. Рожде́нный бо ны́не пло́тию, во гроб и смерть хоте́л еси́ вни́ти, и па́ки воскре́снути тридне́вен.
Поги́бе ны́не и разори́ся дре́вния вражды́ средосте́ние плотски́м Твои́м прише́ствием, Христе́, и пла́менное ору́жие всем дае́т плещи́, живоно́снаго же Еде́мскаго дре́ва причаща́юся ве́рно, безсме́ртных са́дов а́бие Де́латель показу́яся.
Ца́рствует со грехо́м ад, от Ада́ма да́же до Тебе́, но погиба́ет тех безсту́дное мучи́тельство пло́тию ражда́ющуся Тебе́, Изба́вителю, от пле́мене Дави́дова, и на Престо́ле Ца́рствия его́ посажде́ну я́ве, и во ве́ки ца́рствующу.
Детоуби́йца, но не христоуби́йца яви́ся И́род лю́тый: а́ще бо и младе́нцы пожа́т го́рько, я́ко траву, но Кла́са жи́зни не возмо́же удержа́ти и умертви́ти, жи́зни бо Сый Пода́тель утаи́ся, – я́ко Бог, Боже́ственною си́лою, – гони́теля.
Песнь 7
Ирмо́с: Неизрече́нное чу́до: в пещи́ изба́вивый преподо́бный о́троки из пла́мене, в я́слех убо́гих Младе́нец возлеже́ во спасе́ние нас, пою́щих: Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.
Уязви́ся льстец враг, Бо́га ви́дя я́ко Младе́нца, лежа́ща в я́слех худы́х, и кре́пкою руко́ю Боже́ственною убива́ется во спасе́ние нас, пою́щих: Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.
Блаже́нны я́сли, в себе́ бо прие́мше я́ко Младе́нца Соде́теля, я́ко Херуви́мский Престо́л показа́шася во спасе́ние нас, пою́щих: Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.
Зако́ном челове́ческим в пелена́х положе́ние прие́млеши, Младе́нец я́влься, и́миже у́зы реши́ши прегреше́ний на́ших, свобо́ду да́руя вопию́щим: Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.
Песнь 8
Ирмо́с: Ужасни́ся, боя́йся, Не́бо, и да подви́жатся основа́ния земли́: се бо пелена́ми повива́ется вся Нося́й дла́нию и во я́слех ма́лех странноприе́млется, его́же, о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.
Разреши́ся свя́занный Ада́м, свобо́да же всем ве́рным дарова́ся, пелена́ми, Спа́се, повива́ему Тебе́ и в верте́пе ма́лем и в я́слех безслове́сных положе́ну. Тем Тебе́, ра́дующеся, предпра́зднственную песнь в Твое́м Рождестве́ прино́сим ве́рою.
Преста́ пре́лесть Пе́рсская, звездосмотри́теле бо, ца́рие восто́чнии, ро́ждшемуся да́ры прино́сят Христу́ Всецарю́, зла́то же и сми́рну с лива́ном. его́же, о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.
О, чуде́с но́вых! О, благосты́ни! О, неизрече́ннаго терпе́ния! Се бо я́ко Младе́нец вменя́ется в Вы́шних живы́й и бе́гает Бог во́лею И́рода. его́же, о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.
Песнь 9
Ирмо́с: Не диви́ся ны́не, о Ма́ти, ви́дящи я́ко Младе́нца, его́же из чре́ва пре́жде денни́цы роди́ Оте́ц: возста́вити бо и сопросла́вити челове́ческое па́дшее естество́ приидо́х я́вственно, ве́рою и любо́вию Тя велича́ющее.
В стра́ннем Твое́м Рождестве́, боле́зней избе́гши преесте́ственно, ублажи́хся, Безнача́льне Сы́не; ны́не же Тя зря́щи, И́рода бе́гающа, ору́жием печа́ли смуща́юся душе́ю, взыва́ющи: спаса́й Тебе́ почита́ющия.
В зе́млю у́бо иду́ Еги́петскую, но Еги́петская, о Ма́ти, рукотворе́нная низложу́ тру́сом; души́ же Моея́ всу́е и́щущия враги́ пошлю́ во ад, я́ко Еди́н держа́вен, вознесу́ и спасу́ Тебе́ почита́ющия.
Да ра́дуется тварь: зи́ждется бо Зижди́тель, и, пре́жде Сый, ны́не нов познава́ется Бог; с да́ры волсви́ да предсрета́ют, па́стырие чу́до да пле́щут ве́рне, и челове́цы со А́нгелы да веселя́тся.