Каноны и трипеснцы приготовительных дней к Богоявлению

15 января, 2022 Богослужение Комментарии : 0
Читали : 1 074

Начиная с вечера 14 января (1 янв. ст. стиля) Минеи содержат особые трипеснцы, двоепеснцы и каноны для чтения на повечерии; их тексты посвящены наступающему празднику Богоявления и должны содействовать духовному и молитвенному приготовлению к этому великому Торжеству. Мы бы хотели предложить желающим читать эти трипеснцы каждый день с повечерием или просто с вечерними молитвами, чтобы ощутить приближение этого чудесного праздника и сохранить в сердце настрение, приличествующее святым дням Святок.

Оглавление (при нажатии на ссылку открывается нужный день):

  1. Вечер 14 января, трипеснец с двоепеснцем
  2. Вечер 15 января, два трипеснца
  3. Вечер 16 января, канон
  4. Вечер 17 января, канон

Трипеснец с двоепеснцем (вечер 14 янв.)

Песнь 1

Ирмо́с: Непроходи́мое волня́щееся мо́ре Бо́жиим Свои́м веле́нием изсуши́вшему и пешеше́ствовати сквозе́ е изра́ильтеския лю́ди наста́вльшему, Го́сподеви пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Припе́в: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Неизрече́нное Зижди́теля соше́ствие, пе́рвее от Де́вы возсия́вша, мир озари́ло есть: Сам же паки Христо́с, друго́е та́инство ны́не соверша́я, гряде́т на Иорда́н земны́м в стра́нное возрожде́ние.

Служа́ де́лу стра́шному, предгряде́т ко Иорда́ну Предте́ча ны́не, Словесе́ глас, обнища́вшего Ада́ма обогаща́яй Божество́м: Ду́хом бо богатя́, гряде́т Христо́с да́ром Креще́ния.

Песнь 8

Ирмо́с: Устраши́ся отроко́в благочести́вых сообра́знаго души́ нескве́рнаго те́ла и устрани́ся воспита́нный в безме́рном веществе́ неутружде́н огнь: присноживу́щу же изувя́дшу пла́меню ве́чнующая песнь воспева́шеся: Го́спода, вся, дела́, по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

Вас, Моя́ сосу́ды избра́нныя, тогда́ позна́ю, а́ще Моего́ дарова́ния печа́ть вообрази́тся в вас. — Трисия́нный облиста́ющи свет ко Креще́нию, Христо́с сло́во рече́ в ле́ности уны́ния пребыва́ющим: в сем бо путь спасе́ния пода́м и свобожде́ния жизнь всем да́рую.

Чи́на проти́вна в Тебе́ есте́ственнаго есть вещь, соверша́ема ны́не: ме́ньшее бо, Твоего́ благослове́ния тре́бую лу́чшаго. Те́мже убоя́хся верху́ прикосну́тися Твоему́, – Изба́вителю возопи́ Предте́ча: неле́по бо, да прибли́жится Огнь се́ну,Ты мя па́че освяти́, Твоего́ раба́.

Двоепеснца песнь 8

Уны́ния сон душе́вный оттря́сше, серде́чною бо́дростию Гряду́щему очи́стити ду́ши во струя́х возопии́м: благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Да удовли́тся дея́ние в нас души́ в высо́цем зре́нии, я́ко да сугу́бо яви́вшеся све́тли, вся очища́ющему Боже́ственными струя́ми Влады́це яви́мся вси.

Тала́нт сло́вом де́ятельным украси́вше в сугу́бом де́лании, ве́рою да́вшему Влады́це, ве́рнии, я́ко раби́ принесе́м, крести́тися гряду́щему душа́м на обновле́ние.

Вме́сто «Сла́ва Отцу и Сыну и Святому Духу» глаго́лем «Благослови́м Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, Го́спода». А к после́днему тропарю́ глаго́лем «И ны́не, и присно, и во веки веков», а затем поем: «Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви,/ пою́ще и превознося́ще во вся ве́ки».

И пое́м ирмос 8 песни трипеснца: «Веле́нию мучи́телеву преподо́бнии трие́ о́троцы не повину́вшеся, в пещь вве́ржени, Бо́га испове́даху, пою́ще: благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода».

Песнь 9

Ирмо́с: Возвели́чил еси́, Христе́, ро́ждшую Тя Богоро́дицу, от Нея́же, Созда́телю наш, в подобостра́стное нам обле́клся еси́ те́ло, на́ших прегреше́ний реши́тельное. Сию́ ублажа́юще, вси ро́ди, Тебе́ велича́ем.

Скве́рну вся́ку стра́стную оттря́сше, досто́йно Креще́ния Боже́ственнаго о́браз приими́те мы́сленно: гряде́т бо Зижди́тель очище́ние дарова́ти стра́нное, во струя́х креща́яся, всем же но́вое показа́ти измене́ние.

Взира́юще на Христа́, смиря́ющагося во́лею да́же и до ра́бия о́браза, под кре́пкую Его́ ру́ку ны́не смири́мся, ду́хом взе́мшеся, я́ко да креща́ема Сего́ чи́стыми де́лы почти́м.

Двоепеснца песнь 9

Грехо́вную мглу вси отложи́вше, чи́сти вся очища́ющему струя́ми Боже́ственными яви́мся Владыце.

Во Иорда́не реце́ крести́тися гряду́щему Христу́, прииди́те, прибли́жимся, сле́зными очи́щшеся струя́ми.

Вме́сто «Досто́йно есть» пое́м ирмо́с 9 песни двоепеснца: «Невмести́маго Бо́га во чре́ве вмести́вшая и ра́дость ми́ру роди́вшая, Тя пое́м. Богоро́дице Де́во».

Два трипеснца (вечер 15 янв.)

Песнь 3

Ирмо́с: На ка́мени мя ве́ры утверди́в,/ разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́./ Возвесели́бося дух мой, внегда́ пе́ти;/ несть свят, я́коже Бог наш,/ и несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Припе́в: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Су́етное бысть умышле́ние Иродово,/ хотя́щаго улучи́ти свобо́ду, беззако́нно убива́ющаго де́ти,/ Христо́с бо, Изба́витель наш,/ жизнь да́рует всем неуби́йственну, креща́яся.

Лю́тое совеща́ние И́родово младе́нцев пе́рвее уби́ но́вый во́зраст,/ Вифлее́м кровьми́ испо́лнив./ Ны́не же Христо́с гряде́т Це́ркве ча́да мно́гая Креще́нием сотвори́ти.

Песнь 5 иного трипеснца

Ирмо́с: К Тебе́ у́тренюю,/ благоутро́бия ра́ди Себе́ истощи́вшему непрело́жно/ и раба́ руко́ю крести́тися восхоте́вшему,/ Сло́ве Бо́жий,/ мир подаждь ми, па́дшему,/ Челове́колюбче.

Очи́стивше умы́ и предызмы́вшеся та́инства прича́стием стра́шнаго смотре́ния,/ вси ве́рнии, гряду́ща Христа́ сря́щем Иорда́нскими струя́ми очи́стити ны.

Зри́те, дру́зи, глас Сло́ва, Со́лнца свети́льника, дру́га Женихо́ва:/пока́йтеся! – лю́дем вопию́ща, -/ и потщи́теся очи́ститися Зижди́теля на сре́тение.

Песнь 8

Ирмо́с: Глаго́л мучи́телев поне́же превозмо́же,/ седмери́цею пещь разжже́на бысть иногда́,/ в не́йже о́троцы не опали́шася, царе́во попра́вше веле́ние, но вопия́ху:/ вся дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

Излия́вше сле́зныя исто́чники, ве́рнии, от оче́с,/ очи́стим вся́ку скве́рну душе́вную/ и Свет во Све́те Све́том у́зрим, крести́тися Христу́ гряду́щу./ Ему́же присвиде́тельствует Оте́ц с Небесе́,/ и Ду́ха Свята́го блиста́ет прише́ствие голуби́ным ви́дом.

Сле́зу вся́кую Христо́с отъе́мля от вся́каго лица́, предгряде́т,/ душ многоболе́зненныя неду́ги неболе́зненно водо́ю уставля́я/ и обветша́вшия челове́ки обновля́я па́ки бытие́м,/ превознося́щи его́ во ве́ки.

Священноде́йствуются ду́ши Креще́ния Богода́нною ба́нею и Ду́ха огне́м,/ стра́сти очища́ющаго, и вещь попаля́ющаго всю скве́рныя зло́бы,/ и благода́ть даю́щаго вопи́ти во умиле́нии:/ Тя превозно́сим, Христе́, во ве́ки.

Песнь 8 иного трипеснца

От ве́ждей душе́вных зло́бы сон оттря́сше./ лука́вствия оты́мем, ве́рнии, от серде́ц на́ших/ и слеза́ми те́плыми омы́ем смы́слы,/ я́ко да зри́телие я́вльшемуся яви́мся,/ Христа́ сла́вяще во ве́ки.

Скве́рно сло́во лука́вых помышле́ний да не внесе́м,/ сло́ву же Боже́ственному поучи́вшеся, пе́сни да принесе́м Сло́ву,/ нас ра́ди пло́тию я́вльшемуся и просвеща́ющему су́щия во тьме,/ Его́же вся тварь благослови́т, сла́вящи во ве́ки.

Глубина́ прему́дрости сокрове́нного та́инства ны́не явля́ется челове́ком,/ Бо́жиих суде́б бе́здна ны́не ве́рным открыва́ется,/ Бо́гу с пло́тию на земли́ я́вльшуся на обновле́ние челове́ческаго ро́да,/ Его́же вся тварь благослови́т, сла́вящи во ве́ки.

Отрица́ешися, Иоа́нне, е́же да соде́лаеши вско́ре, повину́яся Мне,/ оста́ви у́бо ны́не, та́ко бо подоба́ет нам вся́ку испо́лнити вои́стинну пра́вду, -/ Влады́ка рабу́ рече́,/ Его́же вся тварь благослови́т, сла́вящи во ве́ки.

Та́же поем: Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви, пою́ще и превознося́ще во вся ве́ки.

Ирмо́с: Столпу́ зло́бы/ лю́таго Ирода вси поруга́вшеся,/ на Иорда́н прииди́те./ Идем, ве́рнии, да у́зрим Христа́ Изба́вителя,/ от Предте́чи креща́емаго пло́тию во струя́х,/ Его́же вся тварь благослови́т, сла́вящи во веки.

Песнь 9

Ирмо́с: Душа́ми чи́стыми и нескве́рными устнами,/ прииди́те, возвели́чим Нескве́рную и Пречи́стую Ма́терь Емману́илеву,/ Еюже из Нея́ к Рожде́нному принося́ще моли́тву:/ пощади́ ду́ши на́ша, Христе́ Бо́же, и спаси́ нас.

Неразу́мен никто́же и ко Христу́ неблагода́рен да бу́дет,/ долготерпе́ние пожда́ния Его́ и бла́гость укоря́я, да не преоби́дит,/ но со стра́хом и ра́достию да порабо́таем Ему́, пою́ще:/ пощади́ ду́ши на́ша, Христе́ Бо́же, и спаси́ нас.

Глаго́лет лю́дем непокори́вым Предте́ча:/ кто вам показа́ от гне́ва убежа́ти гряду́щаго, ехи́днова исча́дия?/ Покая́ния у́бо плоды́ покажи́те досто́йны, вопию́ще:/ пощади́ ду́ши на́ша, Христе́ Бо́же, и спаси́ нас.

О, сле́потнаго неразу́мия де́рзости!/ Ему́же бо иноплеме́нницы, я́ко Изба́вителю Христу́, поклони́шася, с да́ры почествова́вше,/ дома́шнии же неи́стовне иска́ху уби́ти Рожде́ннаго./ Пощади́ ду́ши на́ша, Христе́ Бо́же, и спаси́ нас.

Песнь 9 иного трипеснца

Всегуби́тельное паде́ние Ада́мово ны́не исправля́я, яви́ся Но́вый Ада́м,/ свобожде́ние па́ки бытия́ подая́ пресла́вно Креще́нием.

Зако́н и проро́ки исполня́я и пра́вду скончава́я,/ всех Спас ны́не под длань преклоня́ется раба́,/ от рабо́ты восхища́я вра́жия челове́ка.

Язы́ком возсия́ вели́кий Свет,/ омраче́нным Боже́ственная просия́ заря́,/ в се́ни дре́вле сме́ртней седя́щим Со́лнце сла́вы, Христо́с, возсия́.

Окружа́ху А́нгельская во́инства во Иорда́не креща́емаго Изба́вителя/ и тре́петом вели́кое та́инство воспева́ху,/ Сего́ неизглаго́ланное соше́ствие.

Та́же ирмо́с: Честне́йшую Херуви́м/ и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м,/ без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую,/ су́щую Богоро́дицу, Тя велича́ем.

Канон (вечер 17 янв.)

Песнь 1

Ирмо́с: Се́ченое сече́тся мо́ре Чермно́е, волнопита́емая же изсуша́ется глубина́, та́яжде ку́пно безору́жным бы́вши проходи́ма и всеору́жным гроб. Песнь же Богокра́сная воспева́шеся: сла́вно просла́вися Христо́с, Бог наш.

Всевино́вная и пода́тельная жи́зни, безме́рная му́дрость Бо́жия созда́ храм себе́ из Чи́стыя Неискусому́жныя Ма́тере, ко Иорда́нским же ны́не струя́м гряде́т, обогаща́я Божество́м земны́х на обновле́ние.

Таи́ново́дствующи, вся созыва́ет, су́щия от язы́к, Бо́жия му́дрость к Све́ту, во тьме пре́жде неве́дения несве́тлой лежа́щия, в позна́ние Истины возводя́щи, к Све́ту Креще́нием, сердца́ очища́ющим и созида́ющим Ду́хом.

Да послу́шаем ны́не проро́ческих, соверша́емых Ду́хом гла́сов: креща́яй бо в Ду́се и Огни́, и́дет Христо́с ко Иорда́ну. Прииди́те к Нему́ и просвети́теся, ваша бо ли́ца не постыдя́тся.

Песнь 3

Ирмо́с: Госпо́дь Сый всех и Зижди́тель Бог, созда́нное Безстра́стный, обнища́в, Себе́ соедини́л еси́ и струя́ми, и́миже хотел еси́ приити́, Сам Сый лю́дем провозглаша́л еси́: во́ду Жи́зни почерпи́те и ве́рою утверди́теся.

Реши́тельную душ и теле́с ку́пно Креще́ния благода́ть, Спа́се, гряде́ши дарова́ти, сего́ ра́ди подава́еши ны́не нам и благода́ть вме́сто благода́ти, зовый: во́ду Жи́зни почерпи́те и ве́рою утверди́теся.

Безу́мен муж, неве́дый Бо́га, растлева́ется, и́бо безме́стными начина́ньми лиша́ется от вся́каго бла́га и вся́каго отпа́дает спасе́ния, его́же ча́сти вси, Христа́ ве́дящии, да изба́вимся.

Песнь 4

Ирмо́с: Прови́дя проро́к та́йны Твоея́ неизрече́нное, Христе́, провозгласи́: положи́л еси́ кре́пкую Креще́ния благода́ть ве́рою сие́ прие́млющим всем во избавле́ние грехо́в на́ших.

На Креще́ние тща́ся, сме́ртным источа́ющее оставле́ние, обремене́нныя вся прегреше́ньми зове́ши, зле в нечистоте́ пожи́вшия, душе́вный поко́й тем, я́ко Щедр, пода́ти обещава́я.

Причаща́яйся пло́ти мое́й, да Твоего́ Божества́ пода́си ми; о́браз бо неизме́нен сый Твоего́ Отца́, вмеща́ешися под ру́ки Твоего́, Спа́се, созда́ния, кроме́ греха́ Челове́к я́влься, подо́бным очища́я, Сло́ве, подо́бное.

Питие́, и пома́зание, и Дух Твоея́ печа́ти, Спа́се, позна́ния, и та́йная дарова́ния, и даро́в Боже́ственных досторачи́тельная дела́, и́бо Единоро́днаго Тя очище́ние Оте́ц в мир посла́.

Песнь 5

Ирмо́с: Сою́зом боязни содержи́мь ны́не, Предтеча отрица́ется крести́ти, благогове́йно Христа́ ви́дев, на́га стоя́ща на воде́, водо́ю покрыва́ющаго превы́спренняя.

Неодержи́мую держа́щая и превы́спреннюю на возду́се во́ду, бе́здны обуздава́ющая и моря́ востязу́ющая, Бо́жия Му́дрость гряде́т ко Иорда́ну, Креще́ние прие́мля от руки́ раба́.

Вообрази́в челове́ческое естество́, Креще́нием ны́не гряде́т очи́стити Христо́с, о́блаки Не́бо облага́я и одева́яйся све́том наг зри́тся во Иорда́нских струя́х, и руко́ю держи́тся вся нося́й.

Песнь 6

Ирмо́с: Бе́здна после́дняя грехо́в обы́де мя, и, волне́ния не ктому́ терпя́, я́ко Ио́на Влады́це, вопию́ Ти: от тли мя возведи́.

Го́спода Тя ве́дяще, Небеса́ пове́дают земли́ Твою́, Спа́се, сла́ву в Твое́м рождестве, ны́не же Оте́ц Тя пропове́дует, Сы́на возлю́бленна, креща́емаго.

Скве́рну всяк нося́й да омы́ет ю сле́зными ка́плями и Христу́ с тре́петом да присту́пит, огне́м и Ду́хом Боже́ственным очи́стити иду́щему естество́ на́ше.

Песнь 7

Ирмо́с: О́троцы в Вавило́не пе́щнаго пла́мене не убоя́шася,но, посреде́ пла́мене вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Помава́я главо́ю ко вражде́, никто́же ле́стно да дви́жет, и́скреннему зло возда́ти зле вме́сто зла поуча́яся, но в любви́ Го́спода я́вльшагося да почестви́м.

Вы, Христо́вы я́ко дру́зи, ма́ло спостражди́те вообра́жшемуся, и гряду́щему Креще́ние прия́ти, и я́вльшемуся по нам о́браза на очище́ние и прегреше́ний на избавле́ние.

Со Мно́ю а́ще кто сни́дет и спогребе́тся Креще́нием, со Мно́ю сла́вы наслади́тся и воскресе́ния, – Христо́с ны́не возвеща́ет, Его́же ве́рно да усря́щим.

Песнь 8

Ирмо́с: За зако́ны оте́ческия блаже́ннии в Вавило́не ю́ноши предбе́дствующе, царю́ющаго оплева́ша повеле́ние безу́мное и, совоку́плени, и́мже не свари́шася огне́м, Держа́вствующему досто́йную воспева́ху песнь: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те во вся ве́ки.

Гости́телие, Бо́жия пи́щи в Вифлее́ме му́дре напита́вшеся, со А́нгелы же просла́вльше, и па́стырьми, и волхвы́ Вопло́щшагося, ны́не же ко Иорда́ну та́инственно и́дем, ви́дяще та́инство ве́лие, е́же Христо́с Сам соверша́ет, Его́же превозно́сим во вся ве́ки.

Зако́на соблюда́юще глави́зну и проро́к, любо́вию утве́рждшеся, подо́бницы Христа́ бу́дем, за любо́вь кра́йнюю плоть прии́мшаго, и Креще́нием нас Отцу́ примири́вшаго, и научившаго пе́ти: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те во вся ве́ки.

Приима́ше Гряду́щаго грехи́ ми́ра очи́стити водо́ю, но Сему́ возбраня́ше, сопря́туемь стра́хом: аз бо тре́бую крести́тися от Тебе́, – Жениху́ противорече́ друг, глас же Сло́ву и Со́лнцу свети́льник. Тя превозно́сим во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмо́с: Стра́нствия Влады́чня и безсме́ртныя трапе́зы во убо́зем верте́пе пре́жде наслади́вшеся, ны́не на Иорда́н теце́м, та́йну зря́ще стра́нну, Го́рния све́тлости хода́тайственну.

Иди́те от Вифлее́ма, пито́мицы чуде́с, к стране́ Иорда́нстей и та́мо ви́дите дела́, та́инственно соверша́ема Креще́нием же Христа́, прише́дша Ада́ма обнови́ти, и́бо воплоти́ся.

Соде́тель, ро́ждься из Отца́ пре́жде веко́в, роди́ся, напосле́док непрело́жно вопло́щся из Де́вы Чи́стыя Богоотрокови́цы, сугу́б, Бог и Челове́к пребыва́я, Ада́ма обнови́ти Креще́нием.

Я́ко Челове́к прише́л еси́ существо́м, не мечта́нием, я́ко Еди́н посреди́ всех, прося́й Креще́ния, Еди́н, естество́м непови́нный, погребсти́ бо вины́ прише́л еси́ челове́ческия, в вода́х крещаем.

Та́же ирмо́с: Стра́нствия Влады́чня…

Канон (вечер 18 янв.)

Песнь 1

Ирмо́с: Волно́ю морско́ю Покры́вшаго дре́вле гони́теля мучи́теля, Иорда́нския струи́ спря́товает и кры́ет, мое́ ны́не очища́я челове́ческим очище́нием, сла́вно бо просла́вися.

Го́споди Бо́же мой, светоиме́нное пе́ние и предпра́зднственную песнь Тебе́ пое́м, Боже́ственным явле́нием та́инственно обно́вльшему нас и к све́тлости Боже́ственней возводя́щему.

Горе́ преве́чна и до́ле но́во я́вльшася Тя, преми́рная и земна́я, Спа́се, ужаса́хуся, зря́ще, и е́же па́че сло́ва Твое́ воспева́ху снизше́ствие.

Да Твое́я славы вся́ческая испо́лниши, Тебе́ Сама́го истощи́л еси́ да́же и до ра́бия о́браза. Ны́не же дла́ни раба́ подклоня́еши главу́ ра́бски, мое́ назда́ние благоутро́бно очища́я.

Песнь 3

Ирмо́с: Тебе́, на вода́х Основа́вшего всю зе́млю неодержи́мо, тварь ви́девши пло́тию кры́емаго в вода́х, у́жасом мно́гим содержа́шеся; несть свят, па́че Тебе́, Го́споди, – взыва́ющи.

О́бразы пе́рвее проро́ками показа́л еси́ Твоего́ Богоявле́ния, ны́не сокрове́нная де́йствиями сказа́л еси́, явль та́йны челове́ком днесь, подая́ но́вое возрожде́ние.

Простре́ Иорда́н во́ды, я́ко плещи́, с тре́петом прия́ти Зижди́теля, теле́сно креща́емаго и вся освяща́ющаго: несть свят, па́че Тебе́, Го́споди, – взыва́ющия.

Ве́лие ко спасе́нию напу́тие креще́нием подае́т Христо́с чу́вствующим Его́ Боже́ственное осия́ние, с весе́лием пою́щим: несть свят, па́че Тебе́, Го́споди Человеколю́бче.

Песнь 4

Ирмо́с: Е́же ко Креще́нию Твое́ прише́ствие прови́дя, Авваку́м, ужа́сся, вопия́ше: на мо́ре ко́ни Твоя́, во́ды мно́ги наве́л еси Спа́се, смуща́ющия.

Я́вльшуся Тебе́ те́лом, освяти́ся земля́, во́ды благослови́шася, Не́бо просвети́ся, род же челове́ков го́рькаго мучи́тельства вра́жия изба́вися.

Глаго́лом Боже́ственным ны́не Предте́ча из пусты́ни гряде́т ко Иорда́ну, глаго́ля: пока́йтеся, прибли́жися бо Небе́сное Ца́рство, призыва́я вся к сла́ве Бо́жией.

Превраще́й пе́рвее мо́ре и су́шу, и исто́чники от несеко́маго источи́в, прегреше́ний очище́ние ны́не содева́ет во Иорда́нских струя́х огне́м Ду́ха.

Песнь 5

Ирмо́с: Богоявле́ния Твоего́, Христе́, к нам ми́лостивно бы́вшаго, Иса́ия, Свет ви́дев Невече́рний, из но́щи у́треневав, взыва́ше: просвеще́ннии, прииди́те, омы́йтеся водо́ю Боже́ственною и Ду́хом я́ве и ду́шу, и те́ло очи́стите.

Новотвори́ши земноро́дныя, Нов Ада́м быв Соде́тель, огне́м, и Ду́хом, и водо́ю стра́нное соверша́я возрожде́ние и обновле́ние чу́дное, кроме́ сокруше́ния и горни́л Креще́нием Богоде́тельным новотворя́.

Ду́хом ду́ши новотвори́ши, водо́ю же освяща́еши те́ло сложе́ное, живо́тна назида́я челове́ка: сугу́бому бо сро́дная потре́бно, лечбы́ му́дрым про́мыслом прино́сиши, я́ко Врач теле́с и душ.

От Чи́стыя, проше́д, рожде́йся из Отца́ пре́жде веко́в, к су́щему из непло́дныя прише́л еси́, прося́ я́ко Челове́к Креще́ния, но от воды́ та́инственно Ду́хом соде́лал еси́, Спа́се, многоча́дну Це́рковь, пе́рвее безча́дную.

Песнь 6

Ирмо́с: Ят бысть, но не удержа́н стра́хом Боже́ственный Крести́тель; а́ще бо и спрятова́ется прибли́житися Огню́ се́но, но, слыша́в: оста́ви ны́не,- тече́, повеле́ние исполня́я, я́ко раб, Боже́ственному же, свы́ше свиде́тельствующему гла́су, услы́ша Сы́на Преве́чнаго.

Написа́лся, но не порабо́тился еси́, ке́саревым повеле́нием повину́яся: а́ще бо и от рабо́ты утеше́ние нам подая́, во́льно повину́ешися и да́ньствуеши дидра́хму, но зако́ном греха́ пе́рвее про́данныя ны свободи́л еси́ ны́не и сыноположе́ния удосто́ил еси́.

Ца́рствуеши, но не ми́рски, естество́м Сый Царь: а́ще бо и по пло́ти от пле́мене Дави́дова роди́вся, престо́л ца́рствия, Спа́се, сего́ прия́л еси́, но сво́йственну и́маши держа́ву Ца́рствия со Отце́м пре́жде веко́в, при́сно и во ве́ки с Ду́хом.

Царь у́бо, ми́ра Нача́льник и су́щих в вода́х дре́вле пронарече́ся, но удавля́ется Твои́м очище́нием и низлага́ется я́ко езерский пе́рвее легео́н. Рук же Твои́х, Спа́се, созда́ние, порабоще́нное от него́, держа́вною Твое́ю руко́ю свобожде́ния сподо́бил еси́.

Песнь 7

Ирмо́с: Неизрече́нное чу́до: в пещи́ Изба́вивый преподо́бныя о́троки из пла́мене преклоня́ет верх и про́сит Креще́ния от раба́, очища́я вопию́щия: Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.

Сече́тся струя́ пе́рвее ми́лотию Иорда́нская, прообразу́ющи Креще́ние Твое́, и́мже и страсте́й растерза́ется хито́н, и нетле́ния оде́жда самотвори́тся вопию́щим Бо́гу: благослове́н еси́.

Бога́тна струя́, в себе́ бо прие́мши креща́ема Соде́теля, показа́ся исто́чник живо́тныя воды́ на спасе́ние нас, песнопою́щих; Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.

Ме́ртвость Боже́ственную знамени́тельне образу́юще, погруже́нием в воде́ трикра́тным в Креще́нии Христу́ совостае́м, тридне́вному воста́нию приобща́ющеся и вопию́ще Христу́: благослове́н еси́ во ве́ки.

Еди́на благода́ть Отца́, Сы́на же и Ду́ха соверша́ющая да́ром жела́ющия ве́рно Боже́ственнаго Креще́ния, сыноположе́ния восприе́мшия власть, е́же вопи́ти: Бо́же, благослове́н еси́.

Песнь 8

Ирмо́с: Ужасни́ся, боя́йся, Не́бо, и да подви́жатся основа́ния земли́; се бо водо́ю облачи́тся Опали́вый водо́ю пре́жде пра́веднаго же́ртву пресла́вно. Его́же, о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Избавле́ние гряде́т Христо́с Креще́нием пода́ти всем ве́рным: сим бо Ада́ма очища́ет, па́дшаго возвыша́ет, низло́жшаго мучи́теля посрамля́ет, Небеса́ отверза́ет, Ду́ха Боже́ственнаго низво́дит и нетле́ния прича́стие да́рует.

Преста́ лесть вра́жия, глас бо вопию́щаго в пусты́ни: путь Госпо́день, – зове́т, – угото́вайте и вся стези́ Его́ пра́вы твори́те, – повелева́ет, дебрь бо смиря́ется, естество́ земны́х возвыша́ется, гора́ и холм же враго́в понижа́ется.

О, пресла́вных даро́в! О, Боже́ственныя благода́ти и несказа́нныя любве́! Се бо водо́ю очища́ет мя, огне́м просвеща́ет мя и Ду́хом Боже́ственным соверша́ет мя Соде́тель и Влады́ка, ны́не во Иорда́не в мое́ обле́кся естество́, Безгре́шный.

Песнь 9

Ирмо́с: Не рыда́йте всу́е, отча́яния тенета́ми удавля́еми, челове́цы, пови́ннии злых, но во умиле́нии души́ присту́пим Очища́ющему вся, я́ко Еди́ному Чи́стому и Даю́щему проще́ние Креще́нием.

Во стра́ннем Твое́м Рождестве́ пе́рвее из Де́вы преесте́ственно удиви́л еси́, Сло́ве Бо́жий. Ны́не же велича́ем, ве́лие та́инство соверша́я пресла́вно прича́стием честны́м, купе́ль многоча́дну Боже́ственным Ду́хом.

Земля́ освяти́ся Рождеством твои́м святы́м, Сло́ве, пове́дающим Небесе́м звездо́ю сла́ву Твою́. Ны́не же водно́е естество́ благослови́ся, Тебе́ пло́тию кре́щшуся, и род земноро́дных к пе́рвому взы́де па́ки благоро́дию.

Да ра́дуется земля́ вся, Не́бо да весели́тся, мир да игра́ет, ре́ки да пле́щут руко́ю, исто́чницы и езе́ра, бе́здны, моря́ да сра́дуются: прихо́дит бо Христо́с Ада́ма очи́стити и спасти́ Боже́ственным Креще́нием.

И па́ки ирмо́с.

УжасноОчень плохоПлохоНормальноХорошоОтличноВеликолепно (1 оценок, среднее: 3,00 из 7)
Загрузка...

Автор публикации

не в сети 1 месяц

Редакция

Редакция 0
Комментарии: 3Публикации: 164Регистрация: 30-10-2016

Оставить комментарий

Для отправки комментария вам необходимо .