Трипеснцы Страстной седмицы

28 апреля, 2021 Богослужение Комментарии : 0
Читали : 2 006

Начиная с вечера Вербного Воскресения, Триодь содержит особые трипеснцы для чтения на повечерии; их тексты должны содействовать духовному и молитвенному проживанию событий Страстной недели.

Мы бы хотели предложить желающим читать эти трипеснцы каждый день с повечерием или просто с вечерними молитвами. Для удобства мы публикуем их в нашем сообществе.

Оглавление (при нажатии на ссылку открывается нужный день):

  1. Вечер воскресного дня, трипеснец
  2. Вечер понедельника, трипеснец
  3. Вечер вторника, трипеснец
  4. Вечер среды, трипеснец
  5. Вечер четверга, трипеснец

Трипеснец, глас 8 (Вечером в неделю Ваий)

Песнь 1

Ирмос: Сокрушившему брани мышцею Своею, и проведшему Израиля сквозе Чермное море, поим Ему яко Избавителю нашему Богу: яко прославися.

Припе́в: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Иосифово целомудрие подражаим вернии, разумеим Почетшаго человеческое словесное существо, всяцем хранением поживше добродетелию действительною.

Добрых неделание уподобися смоковнице: сего убо уклонимся, да не изсхнем якоже она тогда, соборище листвием покрывающееся преднаписующая.

Образ Владычень подписуя Иосиф, в ров ввержен бывает, продается от сродник, вся терпит приснопамятный, во образ поистинне Христов.

Смоковницы безплодствия убежавше братие, разумеим образ, да не изсхнем якоже она тогда, егда возвращаяся Человеколюбец прииде к ней алча.

Иисус за мир тщася пострадати волею, идет со ученики Своими во град Иерусалим к вольней страсти, юже прииде пострадати.

Прилепившеся Господеви вся тщащемуся пострадати, готови будем на оплевание, на поругания, и на уничижения: яко да пречистыми Его страстьми спрославимся вернии.

Страстьми страсти исцеляет, Пострадавый о нас: хотя бо производит, на наше существо человеческое, животворная Своя страдания, да мы спасемся.

Слава: Три безначальна прославляю, три Свята пою, три соприсносущна во едином Существе проповедаю: Един бо во Отце, Сыне и Духе славословится Бог.

И ныне, Богородичен: Жезл убо Моисеов, и жезл Ааронов, странное претворение, и паче ума смотрение имеша: Твое же чрево Богородительнице, рождество обновляет новое.

Го́споди, поми́луй. (Три́жды). Сла́ва, и ны́не. Седален, глас 4. Подобен: Явился еси…

Смоковницы осуждение да не предварит тя: но благия плоды потщися сердца броздами душе творцу Твоему Христу возвести, в покаянии Ему приносящи.

Песнь 8

Ирмос: На горе святей прославльшася, и в купине огнем Приснодевы Моисеови тайну явльшаго, Господа пойте и превозносите во вся веки.

Целомудрием украсивше житие, и мудростию сохранивше веру, правды нравы взыщем, да в мужестве последующе, Христови сраспнемся.

Другую Еву обрет египтяныню, не победися к неподобному деянию патриарх Иосиф, но ста якоже некий адамант, от страстей не ят греховных.

Преходя житейская шествия Спасе мой, взалкал еси волею, спасения всех желая: сего бо взалкал еси, обращения от Тебе удаленных.

Праотец вкуш от древа, яко познася наг и посрамлен, листвие смоковное взем препоясася: соборище бо обнаженное Христа проображашеся.

Готовися душе прежде исхода, устрой себе ко оному житию: и Христу тебе ради пострадати тщащемуся, да тя прославит, потщися спострадати, и сраспятися, и умрети.

Како не ужаснется смерть, Спасе мой? Како не убоится ад сретый Тя, по благоизволению к страсти тщащагося, и о неправедных праведна Тя зря пострадати пришедша?

Лазарево востание видевше иудеи, священницы и левити клятвенное согласие завистию уготовльше, лестию предательства, Христа предаша на смерть Пилату.

Агница Твоя и Раба и Дева, к страсти Тя устремляющася видящи, и душу о нас полагающа, добраго Пастыря, утробою Матернею по Тебе рыдаше.

Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа. Троичен: Яко Единицу Существом пою Тя, яко Троицу Лицы Тя чту, Отче, и Сыне, и Душе Пресвятый: безначальную державу Твоего Царствия славлю во веки.

И ныне, Богородичен: Молит Тя Христе Богородица, молит ученик Твоих собор: Твой мир даруй мирови Твоему, и щедроты Твоя подаждь нам богатно во веки.

Песнь 9

Ирмос: Чужде матерем девство, и странно девам деторождение: на Тебе Богородице обоя устроишася. Тем Тя вся племена земная непрестанно величаем.

Чужде есть нечестивым целомудрие, и странно праведником законопреступление, Иосиф же великий уклонися греха, и целомудрия бысть образ, и подобие воистинну Христово.

Чужде есть беззаконником благозаконие, и странно неверным Богоразумие: иудее же сия отринуша за беззаконие. Темже и едини сами наследоваша, якоже смоковница, клятву.

Взалка человеческаго спасения, хлеб сый жизни, Христос и Бог мой. Темже смоковницу предварив, безплодное соборище, листвием обрастшую законно, яко виде, проклят.

Законное неплодие проклял еси, яко листвие процветающее писменосенный разум, плодов же дел не имущее за беззаконие: нас же всех благодати сынов, Спасе благослови.

Жезл убо Моисеов древле в змию, Ааронов же жезл в зелено преложися, и процвете листвие: неплодное же изсохшее соборище законопреступное, в неплодную преложися смоковницу.

Готови Иудее священники твоя, и устрой руце к богоубийству: се бо прииде кроткий и молчаливый на страсть, Агнец сый и Пастырь наш, Христос Царь Израилев.

Приими Иудее Царя, се бо на страсть приходит волею, да постраждет, и спасет зовущия непрестанно: благословен Грядый спасти Крестом всяческая.

Обратил есть Иудее, праздники твоя в плачь Владыка, по пророчеству: богоубийца бо показалася еси обращшаго древле камень, и несекомый во источники водныя и езера, якоже поет Давид.

Слава: Чужде есть беззаконным, еже Тя славити безначальное Существо, Отца, и Сына, и Святаго Духа, несозданное вседержительство, Имже весь мир соделася, манием Божественныя державы Твоея.

И ныне, Богородичен: Приводим в молитву Богородицу: Тоя молитвами и апостол Твоих, общники ны сотвори Владыко благих Твоих, и светлости сподоби Спасе Воскресния Твоего.

Трипеснец, глас 8 (Вечером в великий понедельник)

Песнь 2

Ирмо́с: Вонми́, Не́бо, и возглаго́лю и воспою́ Христа́, от Де́вы ро́ждшагося во спасе́ние на́ше.

По́йдем со Христо́м к горе́ Елео́нстей, тайно со апо́столы соводвори́мся Ему́.

Разуме́й смире́нное мое́ се́рдце, что́ есть жерно́вная при́тча, о не́йже пре́жде рече́ Христо́с, и истре́зви́ся про́чее.

Гото́ви сама себе́, о душе́ моя́, ко исхо́ду: прише́ствие приближа́ется неумоли́маго Судии́.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Пречи́стая Богоро́дице Де́во, Еди́на Всепе́тая, Сы́на Твоего́ моли́ о рабе́х Твои́х.

Ин ирмо́с, глас то́йже: Ви́дите, ви́дите, я́ко Аз есмь Бог, дре́вле Изра́иля сквозе́ Чермно́е мо́ре прове́дый, и пита́вый, и спасы́й, и от го́рькия рабо́ты свободи́вый фарао́новы.

Ви́дите, ви́дите, я́ко Аз есмь Бог, И́же пре́жде бы́тия всех и пре́жде сотворе́ния земли́ и Не́ба, вем вся: и весь Сый во Отце́, и всего́ ношу в Себе́.

Сло́вом соста́вих небо вку́пе и зе́млю: со Отце́м бо бех и сло́вом ношу вся, я́ко Сло́во, Му́дрость и Си́ла, и О́браз, и Содействи́телен, и Равноде́телен.

Кто́ времена положи́? Кто́ ве́ки соблюда́яй? Кто́ вся определя́й и совоздвиза́яй? Ра́зве Безнача́льный, при́сно сый со Отце́м, я́коже заря́ во све́те.

О безме́рнаго Твоего́ Человеколю́бия, Иису́се! сказа́л бо еси́ нам сконча́ния свы́ше вре́мя, скрыв час, уясни́в же све́тло образы его́.

Вся ве́си, вся зна́еши, Иису́се, я́ко име́яй все в Себе́ Оте́ческое достоя́ние, Боже́ственне, и всего́ Ду́ха всажде́на нося́й в Себе́, Соприсносу́щнаго Отцу́.

Влады́ко Го́споди, веко́в Тво́рче, сподо́би и нас свяще́нный о́ный тогда́ глас услы́шати, зовущий избранный Отца́ в Ца́рство Небе́сное.

Сла́ва: Безнача́льная, Несозда́нная Тро́ице, Неразде́льная Еди́нице, Тро́е Су́щая и Еди́но, О́тче, Сы́не и Ду́ше, Еди́ный Бо́же, приими́ пе́ние от бре́нных язы́к, я́коже от уст пла́менных.

И ны́не, Богородичен: Селе́ние Свято́е яви́лася еси́ Де́во Бо́жие: в Тя бо Небе́сный Царь, всели́вся пло́тию, про́йде красный, челове́ка в Себе́ вообрази́в Боже́ственне.

Го́споди, поми́луй. (Три́жды). Сла́ва, и ны́не. Седа́лен, глас 2. Подо́бен: Милосе́рдия су́щи…

Милосе́рдием дви́жим, Христе́, во́лею преды́деши страда́ти, Благоде́телю, хотя́й страсте́й нас изба́вити и е́же во а́де осужде́ния, те́мже честна́я Твоя́ воспевае́м страда́ния и сла́вим, Спа́се, кра́йнее Твое́ вси схожде́ние.

Песнь 8

Ирмо́с: А́нгели и Небеса́, на престо́ле сла́вы Седя́щаго и я́ко Бо́га непреста́нно Сла́вимаго Благослови́те, по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Вся́ко слы́шала еси́, душе́, ка́ко Христо́с Боже́ственным ученико́м Свои́м провозглаша́ше, глаго́ля сконча́ние: разуме́вши же твой коне́ц, угото́вися про́чее, вре́мя исхо́да прии́де.

Позна́ла еси́, непло́дная душе́, лука́ваго раба́ при́тчу, бо́йся и не небрези́ о дарова́нии, его́же прия́ла еси́, да не сокры́еши в зе́млю, но да ку́плю де́еши.

Да уясни́тся свеща́, да преизлие́тся сея́ и еле́й, я́коже де́вам тогда́ сострада́ние, да обря́щеши, душе́ моя́, черто́г Христо́в тогда́ отве́рстый.

В суббо́ту бе́гство и в зиме́, глаго́ля учи́тель, седма́го бу́рю предгада́тельствует настоя́щаго ве́ка, в не́мже на́йдет, я́ко зима́, кончи́на.

Я́ко ско́рость мо́лнии преходя́щая, та́ко тогда́ бу́дет Стра́шное о́ное Влады́ки твоего́ прише́ствие, душе́ моя́: слышала еси́, гото́ва про́чее бы́ти потщи́ся.

Егда́ прии́дет Судия с ты́сящами и тма́ми а́нгельских чино́в и сил: тогда́ кий страх, душе́ моя́, кий тре́пет, увы мне, наги́м стоя́щым всем?

Благослови́м Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, Го́спода. Еди́н Бог у́бо Тро́ица, ни Отцу́ изступи́вшу в сыновство́, ниже́ Сы́ну премени́вшуся во исхожде́ние, но сво́йственная, и Обое́ Свет, Бо́га, Три сла́влю во ве́ки.

И ны́не, Богородичен: Моли́твами, Бо́же, Богоро́дицы, приими́ моли́тву на́шу, вознизпосли́ же ми́лости Твоя́ на вся бога́тно и мир Твой пода́ждь лю́дем Твои́м.

Песнь 9

Ирмо́с: Проявле́нное на горе́ законополо́жнику во огни́ и купине́ рождество́ Присноде́вы, в на́ше ве́рных спасе́ние, пе́сньми немо́лчными велича́ем.

Слышала еси́, душе́ моя́, Судии предвозглаша́ющу и уча́щу тя вре́мени кончи́ны: гото́ви я́же на исхо́д де́ла, да не я́ко неиску́сна Бо́га отве́ржена бу́деши.

От смоко́вницы, о душе́ моя́, научи́ся кончи́ны: егда́ мла́до бу́дет ли́ствие и прозя́бнет ве́твие, жа́твы час про́чее: и ты егда́ сия́ уви́диши, разуме́й, я́ко при две́рех есть.

Кто́ ра́зве Тебе́ ины́й Твоего́ знает Отца́? Или́ кто кроме́ Тебе́ весть час или́ день? у Тебе́ бо сокро́вища прему́дрости вся внутрь суть, Христе́ Бо́же.

Книги у́бо разгну́тся тогда́, престо́лом поставле́нным, дея́ния же облича́тся, наги́м стоя́щым всем, ни свиде́телем, ни клеветнико́м прису́тствующым: обнаже́на бо вся Бо́гу.

Гряде́т всех Судия́, изведе́н бы́ти на суд, на престо́ле херуви́мсте Седя́й, я́ко пови́нный предста́ти Пила́ту и вся пострада́ти, да спасе́тся Адам.

Прибли́жися Па́сха нам Вели́кая и Боже́ственная: по дво́ю бо дни́ю, преднауча́ет Христо́с, страда́ния пропису́я день, во́ньже Отцу́ Же́ртва приведе́тся.

При Кресте́ Твое́м, Спа́се, предстоя́щи Ма́ти и Твое́ непра́ведное зря́щи заколе́ние, вопия́ше: увы́ Мне, чадо Мое́! увы Мне, Незаходи́мый Све́те! Просия́й всем, Со́лнце сла́вы, Свет.

Сла́ва: О Еди́нице Свята́я, Тро́ице, Еди́но Бо́жество́ и Тро́ица Еди́нице Бо́же, Триипоста́сное Естество́, Единоче́стная и Неразде́льная Сла́ва, изба́ви от бед ду́шы на́ша.

И ны́не, Богородичен: Приими́ Матерь Твою́, Христе́, в моли́тву, да моли́твами Ея́ умири́ши мир и це́ркви Твоя́ совокупи́ши во еди́но.

Трипеснец, глас 8 (вечером в Великий вторник)

Песнь 3

Ирмос: Неплодствовавший мой ум, плодоносен Боже покажи ми, делателю добрых, насадителю благих, благоутробием Твоим.

Кончины время, обратимся прочее, Христос учит: приидет бо во мгновении, приидет и не умедлит, судити миру всему.

Внезапное Своего пришествия Христос являя, рече, Ноево древле ненадежное тление, навестися хотящее земли.

Отверзеся чертог, украсися с ним Божественный брак, Жених близ призываяй нас, уготовимся прочее.

Симонов дом, невместимаго везде, вмести Тя Иисусе Царю, и жена грешная миром Тя помаза.

Благовония таинственнаго исполнена жена, перваго избавися зловония Спасе, многих грехов. Миро бо источаеши жизни.

Небесная пище алчущим, животе сам сый, ял еси Христе с человеки, проявляя снисхождение Твое.

Неблагодарный ученик, отвергся Тебе Христе, соборище всебеззаконных людей сподвизаше на Тя, на предание обращься.

Слава: Со Отцем Тебе Сыну, и Духу правому, единому Естеству покланяюся и воспеваю, Лицы разделяя, и Существом соединяя.

И ныне, Богородичен: Рождшая Тя Агница, Пастыря и Агнца, присно молит Иисусе Боже, о всех людех верующих в Тя.

Го́споди, поми́луй. (Три́жды). Сла́ва, и ны́не. Седален, глас 1. Подобен: Лик ангельский…

Се лукавый совет воистинну собрася неистовно, яко осужденника осудити, горе седящаго, яко Судию всех Господа: ныне собирается с Пилатом Ирод, Анна, вкупе же и Каиафа, испытати единаго долготерпеливаго.

Песнь 8

Ирмос: В купине Моисею Девы чудо, на Синайстей горе прообразившаго иногда, пойте, благословите, и превозносите во вся веки.

Не неведый время нашего скончания, держай веки, день оный не ведети предрече: но пределы всем положи к смиреномудрию.

Егда сядеши Судие, разлучаяй, якоже рекл еси, пастырь от овец козлища Спасе, стояния онаго избави нас, не лиши же нас Божественныя десницы Твоея.

Ты еси Пасха наша, пожреный за всех, яко Агнец и Жертва, и прегрешений очищение, и Твоя Божественныя страсти превозносим Христе, во вся веки.

Древу уподобися, и селу, и храмине, все житие душе моя: темже стяжи к Богу готово сердце, да не что тлением плоти оставиши.

Не к фарисеом Спасе, ни к Симону токмо изволил еси во храм на снедь внити: но уже и мытари вкупе и блудницы, Твое почерпают милосердие.

Сребролюбие рачительствуяй предатель Иуда, о истощившемся мире печашеся: прочее же о продании Владыки, к беззаконным пришед о цене согласоваше.

О блаженных рук! о власов и устен целомудренныя блудницы! Имиже возлия, Спасе, миро на нозе Твои, отирающи я, и часто облобызающи.

Возлежащу Тебе Слове, жена представши, и у ног рыдающи, сткляницу Спасе истощи мира на главу Тебе безсмертнаго мира.

Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа: Со Отцем Сына и Святаго Духа, Святую Троицу в Божестве едином славим, вопиюще: Свят, Свят, Свят еси во веки.

И ныне, Богородичен: Молитвами Спасе, Пречистыя Твоея Матере, и Твоих апостол, милости Твоя нам низпосли богатно, и мир Твой подаждь людем Твоим.

Песнь 9

Ирмос: Преестественно плотию Заченшую во чреве, от Отца безлетно предвозсиявшее Слово, в песнех немолчных величаем вернии.

Делания время, спасения намерение: талант вземши, древний образ, душе моя, купи вечную жизнь.

Яко свещи светлыя украсивше души, Жениху приходящу к нетленному браку, прежде заключения дверей, внидем с Ним.

Показати хотя Иисусе, преестественное Твоего смирения всем, ял еси в дому Симонове вечеряв, алчущих пище.

Хлеб сый животворящий, снел еси Иисусе с Симоном фарисеем, да блудница приобрящет некупимую благодать Твою, истощанием мира.

Руце мои сквернаве, устне блудничи во мне, нечисто мое житие, растленны уды: но ослаби ми, и остави, вопиет блудница Христу.

Приступльши жена к ногама Твоима Спасе, возливаше миро, благоухания исполняющи, и мира исполняема дел очищения.

Ароматы богатею, добродетельми же нищетствую, яже имам, Тебе приношу: даждь Сам, яже имаши, и ослаби ми, и остави, вопиет блудница Христу.

Миро у мене тленное, миро у Тебе жизни, миро бо Тебе имя излиянное на достойныя: но ослаби ми, и остави, вопиет блудница Христу.

Слава: Безначален еси Отче, несозданен еси Сыне, сопрестолен и Душе, едино три Естеством, и три Лицами, един Бог истинный.

И ныне, Богородичен: Богородице, упование чтущих Тя присно, не престай молящи из Тебе Родившагося, избавити мя бед, и всяких искушений.

Трипеснец, глас 8 (вечером в Великую среду)

Песнь 4

Ирмос: Услыша пророк пришествие Твое Господи, и убояся, яко хощеши от Девы родитися, и человеком явитися, и глаголаше: услышах слух Твой, и убояхся, слава силе Твоей Господи.

Горница постланая, прият Тя Создателя и стаинники, и тамо Пасху скончал еси, и тамо соделал еси таинства: тамо бо двема посланома ныне ученикома Твоима, Пасха уготовася Тебе.

Идите ко онсице, вся ведый предглаголет апостолом, и блажен есть, иже может верно прияти Господа: горницу убо сердце предуготовав, и вечерю благочестие.

Нрав сребролюбия, и образ твой безумия исполнь несмысленный Иудо: вверен бо быв един токмо ковчежцу, всяко не преклонился еси к милосердию: но заключил еси жестокаго твоего сердца утробу, предав единаго Благоутробнаго.

Нрав богоубийц проданию сребролюбца смесивыйся: ов убо ко убиению вооружився, ов же к сребреннком устремляшеся: удавлением бо тогда предразсудив покаяние зле, еже жити лишися.

Лобызание исполнено льсти, еже радуйся, со оружием, льстивый Иудо: языком убо провещаваеши яже к соединению, нравом же помаваеши к разстоянию: предати бо беззаконником Благодетеля лестне поучился еси.

Лобызаеши и продаеши Иудо, целуеши и не стыдишися, лестию притекий. Кто ненавидя лобызает треокаянне? Кто любя продает на цене? Лобызание твоего безстуднаго злосоветия обличает произволение.

Слава: Нераздельное Существом, неслитное Лицы, богословлю Тя, Троическое едино Божество, яко единоцарственное и сопрестольное, вопию Тебе песнь великую, в вышних трегубо песнословимую.

И ныне, Богородичен: Зачатие паче слова, рождество Твое паче естества Богородительнице: ово убо от Духа без семене, ово же законов естества таящееся, яко нетленно, и паче естества всякаго рождения: Бог бо раждаемое.

Го́споди, поми́луй. (Три́жды). Сла́ва, и ны́не. Седален, глас 4. Подобен: Явился еси днесь…

Ядый Владыко со ученики Твоими, таинственно явил еси всесвятое Твое заколение, имже тли избавихомся, честная Твоя почитающии страдания.

Песнь 8

Ирмос: Егоже воинства небесная славят, и трепещут херувими и серафими, всяко дыхание и тварь: пойте, благословите и превозносите во вся веки.

Законное скончав повеление, скрижали законныя Написавый в Синаи, снеде убо Пасху древнюю и сеновную: бысть же Пасха тайная и живожертвенная.

От века сокровенную Христе премудрость тайноводя, показал еси купно всем апостолом Спасе на вечери, юже Церквам предаша богоноснии.

Един от вас лестию предаст Мя, евреем продав в нощь сию, сие Христос возопив смущаше други: тогда един ко единому, недоумеваяся колебашеся.

Смирився нас ради богатый, от вечери востав, лентий прием, сим препоясался еси, и преклонь выю, омыл еси ноги учеников и предателя.

Паче ума, и неизреченна разума высоте Твоей Иисусе, кто не удивится! Яко брению предстал еси, Содетелю всяческих, омывая убо ноги, отирая же и лентием.

Ученик, егоже любляше Господь, на перси возлег, рече к Нему: кто есть предаяй Тя? Христос же ко оному: сей вложивый в солило ныне руку.

Ученик хлеб приемый, по хлебе отлучается, проданию поучаяйся, течет ко иудеем, глаголет беззаконным: что мне хощете дати: и аз Его вам предам.

Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа. Единаго Бога по Существу чту, три Ипостаси пою определительне, иныя, но не инаковыя: понеже Божество едино, в триех Лицех, ибо Отец, и Сын, и Божественный Дух.

И ныне, Богородичен: Избави нас Иисусе Спасе наш от лести лукаваго, и напасти: приими Богородицу молящуюся непрестанно: Мати бо есть, и может Тя умолити.

Песнь 9

Ирмос: Безсеменнаго зачатия Рождество несказанное, Матере безмужныя нетленен плод: Божие бо рождение обновляет естества. Темже Тя вси роди, яко Богоневестную Матерь, православно величаем.

Великое таинство Твоего вочеловечения, на вечери совозлежащу Тебе учеником Твоим Человеколюбче, открыв рекл еси: ядите Хлеб животный верою, пийте и Кровь излиянную от Богоребреннаго заколения.

Сень небесная явися горница, идеже Пасху Христос соверши: Вечеря безкровная, и словесная служба, трапеза же тамо совершенных Таин, мысленный жертвенник.

Пасха Христос есть великая и всечестная, снеден быв яко хлеб, заклан же яко овча: Той бо вознесеся о нас Жертва. Того Тела благочестно, и Того Крове вси тайно причащаемся.

Хлеб благословив, Хлеб сый небесный, благодарив Отцу Родителю, приемый, и чашу учеником давал еси: приимите, ядите, вопия, сие есть Тело Мое, и Кровь нетленныя жизни.

Аминь глаголя, рече рождиям Лоза, апостолом Христос истина: отселе не имам пити от лозы питие, дондеже пию е новое, во славе Отца Моего, с вами наследники Моими.

Продаеши на тридесятих сребреницех Господа, и не помышляеши Иудо беззаконный Вечери таинство, или честное умовение. О како поползся падением в конец света пришел еси, удавление облобызав!

Руце простерл еси, имиже хлеб приял еси нетления, прияти сребреники, уста к целованию принося льстивно, имиже Тело Христово и Кровь приял еси: но горе тебе, якоже рече Христос.

Христос учреди мир, небесный и Божественный хлеб: приидите убо христолюбцы, бренными устнами, чистыми же сердцы, приимем верно жремую Пасху, в нас священнодействуемую.

Слава: Отца прославим, Сына превознесем, Божественному Духу верно поклонимся, Троице нераздельней, единице по Существу: яко Свету и Светом, Животу и Животом, животворящему и просвещающему концы.

И ныне, Богородичен: Чертог небесный, и Невеста Приснодева, едина явилася еси, Бога носивши, рождши же непреложно, из Тебе воплощенна. Темже Тя вси роди яко Богоневестную Матерь, православно величаем.

Трипеснец, глас 8 (в Великий четверг вечером)

Песнь 5

Ирмос: Мрак души моея разжени, Светодавче Христе Боже, началородную тьму изгнав бездны, и даруй ми свет повелений Твоих, Слове, да утренюя славлю Тя.

Украсися вечеря, и уготовася Тебе Пасха, якоже рекл еси Христе; но Иуда на предание Твое поучашеся, и сый с Тобою вне Твоея цены, соглашашеся сребролюбием.

Востает с вечери, и лентием препоясуется по чреслам Христос волею, и преклоняет выю, Петру вопиющу: никогдаже мои нозе умыеши Творче мой, но обаче омый.

Прият Хлеб в руце, на предание Иуда, льстивый ученик, имже и предание содела Тебе, простираше нозе, ихже Сам еси омыл и лентием отерл.

Любзанием льстивным Иуда тогда уста распираше Тебе, имиже Тело Твое Слове недостойно омакаше, вопия Тебе: радуйся Учителю, лобзатель и предатель, раб и льстец.

Петр якоже зряше содеваемая тогда, ужасом одержимь быв рабыни обличися худым вопрошением: ибо отвержеся Тебе Господа, не токмо якоже рекл еси, но и яко ведал еси, вся ведый.

Заушается Зиждитель, и ударяется тварь поношением Его; тростию биется хотя, и вышняя преклоняются; оплевается Судия, и основания вся земная подвизаются.

Слава: Тернием венчавается Бог, землю всю украшей цветы, и раны приемлет, и терпит поношение долготерпеливно, и багряницу поругания носит, и терпит вся Бог сый, и страждет своею плотию.

И ныне: Да вопиет Иоанн, сказуя учении божественными Воплощение Твое; Слово плоть быв от Девы непреложно, и пребысть естеством Бог якоже бе, не отступив Отеческих Его недр.

Песнь 8

Ирмос: Покрываяй водами превыспренняя Своя, полагаяй морю предел песок, и содержай вся: Тя поет солнце, Тя славит луна, Тебе приносит песнь вся тварь, яко Содетелю всех во веки.

Одеваяй небо облаки, Иисусе, на престоле славы царствуя с нетленным Отцом, Ты приемь лентий, сим препоясался еси омыти ноги бреннии, весь Огнь сый Слове, аще и воплотился еси.

Якоже вся омыв, возлег Иисус, к Своим учеником глаголет: весте вси, что сотворих ныне, образ бо дах вам смирения всем, да иже хощет первый быти, да будет всех последний произволением.

Чисти убо есте, но не вси вы, Христос другом возлежащим на вечери рече; един убо к другому не доведяще, рече, слова: темже по сих глаголет яве имя предателя.

Якоже сия глаголя, на горе Елеонстей пришед, Судия всех со ученики тогда убо глаголаше: приидите и пойдем отсюду, приспе бо уже предатель: никтоже отвержися мене, волею бо стражду.

О лестнаго лобзания! радуйся Учителю, Христу Иуда глаголет, вкупе с словом предаст на заколение; се бо даде знамение беззаконным: Егоже аз лобжу, Той есть, Егоже предати вам обещахся.

Ят быв Боже наш от беззаконных людей, и не пререкуя отнюд, ни вопия Агнче Божий, претерпел еси вся, испытатися, и судитися, и биен быти, связан и ведом быти, со оружии и дрекольми к Каиафе.

Да распнется, вопияху еврейстии людие, со священники и книжники, Иисус Христос. О людие невернии! Что бо сотвори явивыйся, воздвигнувый Лазаря от гроба, и путь сотворивый человеком на спасение?

Пилатову судищу беззаконни людие, кричаще вопияху: распни Сего, отпусти же нам связана суща Варавву, убийцу; Христа же первее бив, возми, возми, распни со злодеи.

Благословим Отца и Сына и Святаго Духа Господа. О несказаннаго истощания! О неизглаголаннаго совета! Яко Огнь сый, омыл еси нозе предателю Спасе; омыв же не опалил еси, и подавая Хлеб на вечери, и тайной службе научал еси.

И ныне: О новаго слышания! Бог сын Жены, и безсеменна Рождества безмужная Мати, и рожденное Бог; О ужаснаго слышания! О зачатия страшнаго! О девы нетленнаго Рождества! Воистину паче ума вся, и выше ведения.

Песнь 9

Ирмос: Благословен Господь Бог Израилев, воздвигнувый рог спасения нам, в дому Давидове отрока Своего; в нихже посети нас Восток с высоты, и направил ны есть на путь мирен.

Паки вы спите, Христос учеником рече; бдите, приближися час прочее, востаните, идем друзи Мои, се предатель ученик всю спиру имея, грядет предати Мя человекоубийцам.

Лобзание твое льстивное, и целование горькое, кому зовеши, лестче? Глаголя бо: радуйся равви, Христос ко Иуде вещаше: друже, на неже пришел еси, рече: аще бо целовати пришел еси, что предлагаеши нож медом помазанный?

Пилатову судищу неповинный Судия, волею пришел еси предстати Христе, и избавити нас от долгов наших. Темже претерпел еси Благий плотию уранен быти, да вси приимем свобождение.

Милосердия пучина, како предстоит Огнь Пилату, сену и трости и земли сущей, егоже не опали огнь Божества Христос, но пожидаше терпеливно, иже естеством свободь яко Человеколюбец.

Возми возми, распни глаголемаго Христа, иудее взываху Пилату иногда; сей же руце омываше, и тростию им писаше на Него вину, всем дарующую безсмертие.

Вопиюще беззаконнии Пилату излише: возми возми, распни Христа, просяху убити яко осуждена; не Сей ли воскреси мертвыя, прокаженныя очисти, кровоточивую исцели, разслабленныя стягнув?

Что бо зло сотвори, яко взываете вельми: возми, возми, распни Его? Пилат иногда вопияше людем неразумным: вины не обретаю в Нем. Они же горько вопияху: возми, возми, распни Спаса всех.

О иудее беззаконнии! О неразумнии людие! Не помянусте ли что от чудес Христовых, множество исцелений? Но и всея Его не разуместе ли Божественныя силы, якоже первее отцы ваша, ныне же и вы не разуместе?

Слава: Биен быв Зиждителю мой, и предался еси мене ради распятися, да спасение мое посреде земли соделав, источиши мiрови жизнь; и обезсмертиши честною Твоею Кровию покланяющияся Тебе.

И ныне: Агница Твоя Владыко, предстоящи у Креста, и рыдающи Тебе Творца всяческих, зряше Твое долготерпение; волею бо родился еси плотию, и страсти вся в ней претерпел еси, да спасеши мiр.

УжасноОчень плохоПлохоНормальноХорошоОтличноВеликолепно (Пока оценок нет)
Загрузка...

Автор публикации

не в сети 17 часов

Редакция

Редакция 0
Комментарии: 3Публикации: 164Регистрация: 30-10-2016

Оставить комментарий

Для отправки комментария вам необходимо .